boxbeat

living in the cream of the mainstream.

En dag i skitens tecken.

Kategori: Livet

Förhoppningsvis har detta varit årets sista skitdag. It stinks. Hoppas den luktat färdigt tills imorgon. För jag är ledig och vill inte ha min dag förpestad.

Två saker har förgyllt min dag. Att en liten stund få umgås med finaste Malin och finaste Jennie. Och sedan den lilla artikeln om cykelhjältarna i tidningen.
- "Ni gjorde alldeles rätt!" är första meningen.
Så återigen, ni som läst min blogg ett tag, vet att jag skällde ut några småungar som racade fram och tillbaka med sina cyklar genom gallerian en söndagseftermiddag, och höll på att meja ner en barnvagn med en stackars nyfödd i.
Senare, tydligen, såg de någon som snodde en bil på coopparkeringen och lyckades tra fast gubben (som tydligen även körde onykter). Vilket visst, är en fin gärning. Men ändå. De gjorde det enbart för att de inte hade någonting annat att göra eftersom jag hade kört ut dem ur gallerian (Igga Powah) så egentligen...borde ju jag få deras tapperhedsmedaljer.
Tänk det ni - att stoltsera med sex sådanna på kavajen en lördagkväll på stan. Håhå vad jag skulle vara populär.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: