boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Baksaker.

Kategori: Livet

Idag har jag hunnit med massor. Vaknade vid sju, fixade gourmetfrukost. Drog ner på stan till tio, fixade lite julklappar samt nya hörlurar (de har slutligen bestämt sig för att kasta in handduken, iallafall högerörat).
Sen har jag handlat ingredienser till dagens julbak. Och därmed kommit underfund med varför man INTE ska få för sig att baka recept med konstigt innehåll.
T.ex. konserverad ingefära. Hur många varv jag tog innan jag i desperation ringde min mor är för många att räkna på två händer. Men i vart fall vägleddes jag till fruktkonserverna. Min avancerade tankegång hade irrat iväg mig till asiatisk mat (sushi), grönsakskonserver och baktillbehör.
Längre ner på listan hittade jag para-nötter. Vilket jag trodde skulle vara lätt, eftersom den hör julen till. Men återigen sprang jag omkring alldeles för mycket. Letade på ställningen med julnötter (där det enbart fanns med skal på...och de som någon gång prövat att knäcka en paranöt har nog stor förståelse i mitt missnöje över att nöt för nöt försöka skrapa fram någonting värt att använda) och sedan åter igen vid baktillbehör. Noup. Frågade personalen och häpp, vid snacksen, mitt i mellan chips och ostbågar. Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. Atterdags och jag tänker inte likadant. Vi skulle aldrig kunna bli kompisar.

Kommentarer

  • josie säger:

    får jag smaka?

    2008-12-17 | 11:57:25

Kommentera inlägget här: