boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Bloggare.

Kategori: Livet

Ikväll är det festligheter som gäller. Woho. jag och veronica ska på förfest hemma hos peter. Du kan få följa med malin, ja, det är sant. Välkommen. Fast du skulle ju käka sushi hela kvällen. kommer muteras till en japan.
Det är iallafall lee som står för inbjudningen. Men det kan nog bli skoj. Det var aplänge sen jag var på munken. Ska inte dricka så mycket så jag slipper vara bakis på söndag. säger man ju allitd. Men jag lovar.

Nu ska jag göra mig iordning för o spatsera ner på staden och träffa upp puffe. Sen ska jag gå till far och fika. Faktiskt tredje lördagen jag går dit för o ta mig en kaffe och en pratstund. Förra gången var han så där extra söt som han kan vara ibland (utöver att han är halvdöv och staplar omkring på sin kära vän kryckan).
Han satt o drog sig i håret, vilket gjorde att det stod rakt upp. Vanligtvis har en lätt tyngdkraftsliggande herrfrisyr men det såg ju riktigt ungdomligt ut när han fått lite liv i det. Så det sa jag. Att det var fint. Då såg han lite generad ut och började platta ner det igen. "Jaaa, jo jag skulle ju vilja färga det lite. Fast jag vet ju inte vilken nyans."
Så jag, som den extremt goda dotter jag är, var igår nere på stan (inte enbart för dennes skull men ändå) och införskaffade mig lite chokladbrun hårfärg till min far. Så söt han kommer bli! Då kanske man inte tänker på att han haltar omkring med sin krycka och ser ut som åttio bast. Då kanske han får ragg. Träffar min nya mamma och flyttar till bahamas med ett kärleksbarn. Nej, hjälp. Det här kan gå illa. Vågar jag?