boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Brödsmulor.

Kategori: Livet

Nu har jag änteligen landat i Stockholm.
För en gångs skull hade jag valt ekonomiplats på båten med tanken att gå på bland dom första och snabbt sno till mig en soffplats. Vilket jag lyckades med. Men...jag fick dock två små tanter till bordet.
Eftersom jag var den första som anlände fick jag platsen mot väggen, medan de kom bland de sista att stiga ombord och placerade sig på stolarna mittemot...vilket innebar att de konstant satt och tittade på mig, och smilade. Snäll som jag är log jag tillbaka nog till synes gladare än jag kände mig. Ibland önskar man att man kunde förvandlas till en arg bitch när det i tillfället behövdes. Men icke.
De snackade väder med mig, halka, frost och dis. Varma kläder, brödsmulor och gammal svettig ost. Samtalsämnen i ren, äkta tant-anda. Jag låtsades vara överdrivet sysselsatt med bok, musik, korsord och mat, samtidigt. Allt för att slippa titta upp och se dem ivirigt sittandes med väntan på att tillfälle skulle ges till lite prat. Tre och en halv timme. Yeah.

Men sen traskade jag, Malin och  Josie på Ikea hela dan. Jag med min regel att inte handla för mer än jag kunde bära i famnen. Lyckades jag faktiskt bra med. Tricket är att gå omkring kissnödig och hungrig, då har man ingen lust till någonting.

Nu har jag och Soffan precis varit i Jakobsberg, inhandlat lite öl och nu blir det lite lugnt innan jag åker in till stan för att träffa upp mina Ikea-kompisar.

Over'n'out.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: