boxbeat

living in the cream of the mainstream.

En egen julklapp.

Kategori: Livet

Idag har jag jobbat. Sen har jag gått promenad och fikat med Bakis-Björn.
Halv fyra gled han in i butiken med en systemetpåse i ena handen, dödströtta ögon och ett dimmigt moln runt huvudet.
Efter några minuter var jag tvungen att be honom gå ut. Sådanna spritångor har nog aldrig existerat annat än hos ett gammalt, avdankat fyllo. Vilka effekter dock. Folk blev så påverkade att de började vingla, dåsa ihop mot klädställningarna och sluddra obegripligheter. Mäktigt.
Nä jag vet. Jag överdriver. Men det var nästan. Veronica kan intyga.

I min familj har vi i år bestämt oss för att inte ge varandra några julklappar. Så jag tänkte...då kan jag ju ge mig själv en julklapp för de pengar jag egentligen skulle ha slösat på de andra.
Typ, ett playstation. Eller kanske en ny hårfön, som inte skramlar. Varför inte en ny mobil. Eller en platt-tv...eller ett hus. En jorden runt-resa. En folkvagnsbuss?
Vilken ursäkt. Bara för att ödsla pengar. Och slippa känna dåligt samvete för att man inte är sparsam. Vilken stil.



Nu har jag betalat dubbla hyror. Hejdå pengar.

Kommentarer

  • mysso säger:

    du vet att man alltid ska salta en historia märker jag!. Om du vill ta en återställare så är det bara att komma forbi så kan jag andas lite på dig:)

    2008-11-30 | 18:55:46

Kommentera inlägget här: