boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Kejsarens nya stil.

Kategori: Livet

Det finns ett mode just nu (det tar emot att ens kalla det mode..men iallafall en genomgående trend bland ynglingar). Strumpbyxor och linne. Inget långt linne. Kort linne. 
Jag har inte sett EN med detta nasty klädval, utan tiotalet, på en månad. Vad är grejen?
Idag höll jag på att gå fram till en tjej, för att vara snäll, och säga till att hennes klänning hade hakat upp sig i den midjekorta jackan. Man såg ju trosorna....stackarn! Men hon smet in i provrummen innan jag hann fram för att dela med mig av min fasansfulla upptäckt. Ah, tänkte jag. Kan hon se det själv i spegeln och fixa till det.
Men. Hon kom ut precis likadan som innan. Så åter igen: vad är grejen? Det ser ju bara skabbigt ut.
För att se det positiva så slipper de ju iallafall skämmas i ett "kjolen i trosan"-scenarium efter ett eventuellt toabesök, för de har ju ingen kjol att fastna med någonstans. Häpp. Living it easy.