boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Movemberbrillor.

Kategori: Livet

Idag har jag jobbat. Sen har jag varit expertis-hjälp för Björn som skulle välja ut brillor.
Sådan ångest har sällan skådats. Så fort ett par glasögon kom på näsroten infann sig nagelbitandet, hårfixandet, händerna i fickorna, trampa lite på stället, pilla på mustaschen (movember!) och en "titta nära, titta långt ifrån, titta nära, klia sig på hakan, humma, titta långt ifrån, humma". Men han lyckades skramla ihop ett par brills som var väldigt fina, må jag säga!

Ett par sånna här fast grå tror jag det blir tillslut. Mäkta fina tycker jag.

Sen gick vi till Lindex och köpte baby-kläder till Hege o Andreas som fått en liten Ada. Blev jättefina plagg. Och jag fick briljera med mina barnkläds-kunskaper since the old days at the Lindex-plaza.
Ska bli skönt att åka till sthlm i helgen. Som vanligt. Leka med Josse och Sofie. Längtar.
Det enda jobbiga med att åka iväg är att man måste packa. Och att man slösar pengar.