boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Jim Noir.

Kategori: Livet

Idag har jag varit på besök hos mor min och ätit solrosfrallor (åter igen, finax självbak..!) och druckit te. Jättemysigt.
Mamma berättade om sina återkommande mardrömmar. 

-"Inatt har jag tvättat igen."
-"Näej? igen?! Stackare.."
-"Ja. Sist jag tvättade var för två veckor sen...och inatt hade jag glömt tvätten liggandes i maskinen sen förra gången. I 14 dagar. Vågade inte ens titta på den. Det var handdukar. Så jag satt bara på maskinen igen. Men när jag hängde ut det i trädgården, som var helt täckt med tvättlina, såg jag att de hade möglat.
Sen frågade jag Andreas om han ville ha några jeans tvättade. Då kom han med några konstigt fodrade. Jag frågade honom om han hade haft dem tidigare, kände inte igen dem. Och du var bebis. Andreas var 10. Hur nu det går ihop."

Undrar vad för djupt som kan tydas ur denna eviga dröm. Tvätten som aldrig blev klar. Skulle kunna vara en skräckroman.


Ibland fastnar man för en låt som går runt och runt i lurarna hela tiden. Denna veckas är helt klart: Jim Noir - Look around you. Underbart bra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: