boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Halloween.

Kategori: Livet

Lördagen var jätterolig med utklädnad, förfest och rindi-kalas. Jag blev en Amy Winehouse med allt vad det innebär. Löshår, tatueringar, kokain (fake, förstås, ifall någon skulle få för sig att undra), mega-eyeliner och hårband.
 
Någon gång under kvällen råkade jag dock reta upp en annan Amy genom att påpeka att hon saknade vissa delar av kreationerna på armarna. Från min sida var det ett litet skämt, för inte tusan bryr väl jag mig om ifall Amy nr 2. missat en tatuering eller två. Men hon blev fly förbannad och traskade ilsket därifrån. Häpp. Jag som är så snäll.


Efter det att Malin och Seb traskat hem kände jag inte många på Rindi och dem jag kände träffade jag inte på, vilket resulterade i en trygg plats i baren.
Alltid på väg dit med den smarta och nyttiga tanken att dricka ett glas vatten, men med brist på (tydligen) någon typ av sammanlänkning mellan mun och hjärna blev det ständigt en öl. Konstigt fenomen det där.

Söndagen kom rakt från helvetet.
Ska aldrig mer titta åt ett glas rödvin.
Ska aldrig ens tänka tanken.
Rödvin är ett gift som inte bör förtäras i syfte för rusning.
Enbart till mat kan det gå an.
Endast då.



Kul hade jag iallafall. Nästan så man glömmer bort det när man haft en bottendag med huvudvärk och illamående. Men det är väl kanske så det känns att vara Amy Winehouse...