boxbeat

living in the cream of the mainstream.

I'm walking.

Kategori: Livet

Min dag började halv 10. Traskade hemifrån, i snö(!), ner till Vero och hälsade på Puffe. Sen gick jag upp på stan, hem till mamma. Snodde en macka och gav mig sedan återigen ut. Denna gång på äventyr med min bundsförvant Malin.
Vi knatade först till Kupan för att hitta någonting bling bling för mig att ha på festen. Hade hoppats på en gräsligt ful, stor brosch. Eller ett gigantiskt halsband. Men icke. Så vi spatserade vidare och hamnade ute på galgberget.

 

Efter vår lilla promenad gick jag till pappa som låg död i sängen med ryggskott och utan någon större lust att underhålla sin rastlösa dotter. Så jag lämnade honom och gick till mamma och fikade. Åkte buss hem. Och nu sitter jag här och hänger. Men måste snart göra mig iordning för kvällens festligheter. Pepp pepp pepp. Need to be pepp. Kanske pepparkakor skulle hjälpa? Hm. Snarare en stor kopp kaffe, kanelbulle och massa bra musik.

Undrar hur långt jag har gått idag egentligen. Ska härmed räknas ut. Eniro.
Äsch, vart ju inte jättemycket. Men ca 7,2 kilometer iallafall. Inte helt illa pinkat.