boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Välkommen tillbaka.

Kategori: Livet

Nämen visst. Välkommen tillbaka Strömavbrott, inte var det i förrgår inte. Eller vänta, jo minsann, det var det.
Jag börjar nästan bli en rutinerad elavbrotterska. Ska bara köpa mina sista kompliment - ett friluftskök och en ficklampa, sen är jag fit for fight.
Det är ju spännande, med situationen i tanke, att jag börjat flyttpacka..står kartongen precis överallt. Så med den otroliga bravuren och magnifika akrobatik jag använde för att nå toaletten på blev jag nästan lite konfunderad när jag inte hittade Gunde lutandes mot handfatet med en rostig gammal järn-nyckel i ena handen och ett timglas i andra. Men men, jag får nöja mig med att iallafall äga hans fantastiska kokbok.







Det är lite kul hur man fungerar som människa ändå. Bara för att strömmen försvann för några dagar sedan tänkte jag "Näej, nu har det ju varit avbrott en gång, då kan det ju inte bli ännu en. Den har ju haft sin tidsglans liksom.". Så igår packade jag ner alla mina ljus (som jag letade så febrilt efter förra gången) igen. Tji fick jag.

Och härmed blev jag så totalt inne i skrivandet att jag inte märkte att hela lägenheten blivit rätt rökig. Brända falaflar och överkokta makaroner står nu på menyn. Smaskens.

Kommentarer

  • Iristhepupil säger:

    Gundes kommentarer är ju så bra :) jag vill ha din bok

    2008-11-28 | 10:14:05

Kommentera inlägget här: