boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Jul.

Kategori: Livet

Nu börjar folk på riktigt diskutera jul och allt vad denna lilla högtidlighet innebär.
För en gångs skull gör det mig inget om den hade gått mig förbi. Jag tycker det ligger en svag odör av ångest över det hela. Man ska hinna köpa julklappar, fixa mat, krångliga bakverk och bygga upp världens skyddsmur mot grannar, vänner och övrig familj: "Vi har det också jättemysigt. Vi bråkar aldrig. Köttbullarna bränns inte vid, granen är tätare och grönare än granar du bara kan drömma om. Vi har dessutom femtioniotusen meter snyggare ljusslinga runt huset och dessutom har vår gårdstomte vackrare drag."

Jag funderade på att skita iallt. Fast trots att jag sitter och smutskastar julen (eller den tävling julen har blivit) så kommer det säkerligen krypa fram lite mys-feelings när det väl nalkas.
Men då ska jag istället för att laga världens hejdundrande långbord satsa på att köpa 20 rullar risgrynsgröt på Ica.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    nu måste ju puffe stikka in lite här eftersom hon e en julnörd =o). skita i julen får lotten absolut iiiinte göre för då kommer jag hem å hänga granar i tomten å julgrisar i kylskåpet och bakar en fem meter stor lussebulle i din ugn!!!!

    men jag håller med dej....VARFÖR måste folk tävla hela tiden, varför varför varför kan inte människor vara nöjda med sej själva, nöjda med sitt liv...julen är till för kärlek och vänskap och lugn, inget annat...vad skall vi göra för att människor skall förstå? puss

    2008-11-14 | 19:57:48

Kommentera inlägget här: