boxbeat

living in the cream of the mainstream.

En dag som pensionär.

Kategori: Livet

Idag, har jag varit en äkta mormor-kompis. Jag började morgonen med en kopp te (sommarblandning), ostmacka och svt1:s morgonprogram och korsord. Övergick till affärsgång med posthämtning. Sedan garderobsstädning i linneskåpet. Vikt så många handdukar och rullat så många lakan att jag kommer att vända och vrida mig i förskräckliga mardrömmar i natt. Saken blir ju inte bättre av att jag sover i samma rum som detta omtalade skåp, så jag lär ju vakna kallsvettig, spärra upp ögonen  - och de den fördömda dörren. AH! Vilket öde.



Sedan har jag fikat te (borabora) & pepparkakor med morbror med fru. Snackat matematik och elstängsel.
Lagat linsbiffar, diskat och torkat. Svarat på att jag inte ska skriva mig hos mamma i sommar för då försvinner hennes bostadsbidrag.
Snackat lite lätt om mormors sänka. Diskuterat Anders i hemtjänsten. Än en gång svarat på att jag inte ska skriva mig hos mamma för då försvinner hennes bostadsbidrag.

Nu sitter jag med datorn i knät. Go'kväll på tvn. Mormor har parkerat rullatorn vid trappan och sitter nu med en Skotte i handen och en skål Bridgeblandning på bordet. Kan det bli bättre...?
Och förresten, mormor påmindre mig precis om att jag inte ska skriva mig hos mamma i sommar för då försvinner ju hennes bostadsbidrag. Vilken tur att hon sa det, hade jag ju totalt glömt bort!