boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Frukostdröm.

Kategori: Livet

Jag drömde att jag hade köpt och lagat iordning världens gourmetfrukost. Ägg, mackor med ost, paprika, tomat o gurka på. Kaffe, juice, flingor, yoghurt med mera med mera. Så det var förvånande att jag inte vaknade med världens nerdregglade kudde. Men däremot vaknade jag med tron om att jag faktiskt hade allt detta ljuvliga hemma. Skuttade upp ur sängen och kastade mig fram till kylskåpet. TADA! Frukost here I come!
Men...smör, torrt bröd, skrumpen tomat. Oh yeah! Drömmar suger.

Men däremot hade jag kaffe hemma. Kaffe och jag går hand i hand. En morgon utan kaffe är som ett liv utan syre (som förövrigt endast är en liknelse som funkar i samband med levande varelser som kräver syre för överlevnad, så att du inte kan ifrågasätta det har jag garderat mig med fakta, liksom. )

Ibland svär man över sig själv för att man ska vara så satans jäkla ivrig. "Jag bara måste ha en dator" tänkte jag förra året. Jag bara måste. Hade jag varit smart hade jag avvaktat, sparat lite mer pengar och köpt en dator med hög prestanda (fortfarande ett stort frågetecken påden) och massa minne och jag vet inte vad. Men nä, jag SKA ha en dator nu. Huvudsaken är att den startar, går att föra över musik till min iPod och går att koppla internet till. Inte en tanke på hur sakta allt detta ovanstående kan gå om man köper en lite sämre dator. Och inte en tanke på att man för övrigt ivrigheten även är grymt otålig. Jag skulle kunna mörda min dator. Allt tar 10 år. Men istället får jag nog bara skylla mig själv.

Och under denna utläggning har mitt morgonkaffe hunnit bryggts klart och ska härmed förtäras......
over'n'out.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: