boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Gotland, öl och levande ögon.

Kategori: Livet

Jahopp. Denna kväll har jag lärt mig följande saker:
1. Det finns absolut inte ett endaste ställe på Gotland som känns helt rätt att gå ut på (Malin och jag hamnade på ett av de mindre bra ställena.)
2. Jag har tydligen levande ögon (i motsats till att ha döda, som Gabriel)
3. Om i umgänge med dina vänner + folk ni inte blir av med och någon ur din krets utropar "Nämen åh, vore gott med en cigg!" (trots att ingen röker) sitt absolut, aldrig kvar. Detta innebär i sin ordning (om du är den som är långsammast på att fatta innebörden av detta lilla utrop) att man blir väsk- & jackvaktare. Det blev i sin tur jag, eftersom jag satt längst in och inte var så snabb på att uppfatta grejen.
4. Lotta är ett fult, gammaldags namn och jag borde heta nånting mer "normalt" som Anna, Malin, Lina, Lisa eller Emma.
5. Försök aldrig vara trevlig mot folk du vill bli av med´.
6. Sluta gå ut överhuvudtaget, för du blir bara besviken.
7. Varma mackor är gott o äta när man kommer hem. En resorb på det och jag är så gott som ny imorronbitti.

Godnatt och på återseende.

Kommentarer

  • malin säger:

    hahahaha usch var tragiskt kul jobbigt hemskt underbart det var igår.. jag gråter nästan.. vet inte om jag är glad eller bara sjukt olycklig över igår...

    2008-10-19 | 11:56:47
  • josie säger:

    jag fattar ingenting, men vill bara påpeka att lotta är ett alldeles fantastiskt namn! Det rimmar ju på potta och det gör iaf josie lite lyckligare ;)

    2008-10-20 | 23:31:41

Kommentera inlägget här: