boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Gotlandsfrustration.

Kategori: Livet

Ja det är sant! För ovanlighetens skull liksom... Denna gång gäller det den dumma gubben som bestämmer vilka filmer som ska gå i Visby. Han (det är bergis en han) tänker inte ta in "Låt den rätte komma in". Vad är det för jäkla stil? Verran berätta häromdan om när hon ringde dit när "Hanibal" skulle börja gå och fråga varför den inte skulle rulla på Gotland. För att det inte är en storfilm, de tar bara in sådanna. Vadå inte storfilm? De kan väl ifrågasätta om de ska ta in dåliga eller bra filmer. För stunden är det enda som går "Highschool Musical 3". Oh joy..!
Låt den rätte komma in är ju en svenska storfilm. Den sägs ju vara skitbra av dem som sett den. Jag har väntat i ett år på att den skulle ha premiär! En svensk film borde ju spelas. Jag tror bestämt det är så att lilla Röda Kvarn inte går runt lika bra som förut och kan bara köpa in en dyr film i månaden. Kan bara hoppas att det blir andra bullar när det där omtalade biopalatset på Borgen blir färdigt. Inte för att det hinner bli klart innan filmen jag vill se nu slutat gått...
Men men, jag ska åka till sthlm o se den. Banne mig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: