boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Hacker.

Kategori: Livet

Idag hände nått roligt. Paffigt. Jag satt framför jobbdatorn på min rast och kollade min facebook, mail och lite så när plötsligt någon tog kontroll över datorn och började söka efter saker och radera (inte på min mail då utan på själva datorn). Jag kunde inte styra musen eller göra nånting överhuvudtaget. Visste om att de kan göra så framme i kassan, datornördarna på fastlandet nånstans. Men att de kunde göra så på den datorn. Shit, de kan ju hacka sig in på datorn och sitta o kika på vad jag pysslar med, om de har lust, och är oproffesionella. Så när jag fick kontroll över datorn igen loggade jag ut från mina ställen och lämnade datorn ögonaböj. En liten släng av paranoia satt kvar i flera timmar efteråt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: