boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Lägenhetsletande.

Kategori: Livet

Att leta lägenhet som passar alla mina krav är tungt och jobbigt. Helst av allt en tvåa, runt 4000, bra läge, och inte enbart två månaders uthyrning. Jag la ut en annons på blocket om att jag sökte, och fick massvis med svar. Varav hälften bestod av lägenheter i Visbys mecka: Vibble. Andra hälften bestod av dyra ettor i innerstan eller sunkiga treor på Gråbo, fastän jag specifikt skrivit önskat uthyrningspris och storlek. Men, nu tror jag bestämt jag har hittat en. En tvåa för 4600 på norr (my hometown liksom) i en radhuslänga. Får hyra i ett halvår. Det funkar för mig. Så nu ska jag bara ringa och höra lite mera, men det låter lovande!

Idag har jag jobbat kort dag. Åsa på jobbet har lunginflammation och varit borta i 2 veckor, så jag och Verran har gått runt och delat på alla timmar, vilket innebär jobb sex dar i veckan. Men jag trivs nere på Vero, så det känns helt okej. O pengar får man ju!

Så nu sitter jag hemma hos Mor min och blivit bjussad på Kaffe (skrivs härefter alltid med stor bokstav eftersom det är heligt) och macka. Har varit o köpt klädnypor o tvättpåsar så jag kan tvätta ikväll (joyful friday!). O nu ska jag lämna min hormonstinta katt som stryker sig mot mina ben och just nu svankandes har lagt in backen med specifik bakdel väl synlig mot mig, and she has the hornyeyes..! Ja jag vet, jag måste kastrera henne. Stackarn.

Bye for know amigos. Nu ska jag ner på stan och inhandla lite mat.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: