boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Pizza.

Kategori: Livet

Jag har tre förslag på varför nedanstående händelse inträffar:
1. Det står skrivet i pannan på mig: "Snälla resturangpersonal, ragga på mig."
2. Det finns en tjej på Gotland som är väldigt lik mig, och som brukar äta på restauranger väldigt ofta.
3. Eller så är det enbart så att väldigt många i den businessen stöter på folk......med samma raggningsrepliker.

Första gången var i somras. En kille från Taco-stället på adelsgatan var säker på att jag brukade vara där inne och handla. Nej, envisades jag. Har inte satt min fot där sen 2002!
Andra gången var idag. En kille stoppar mig när jag är på väg över stigen strax efter rondellen på söder. "Är det du som brukar äta på restaurangen?" och pekar uppåt. "Va nä jag?" säger jag lite lätt förvånad eftersom jag inte riktigt vet vad han snackar om. "På Sunes elefant!". "Jaha, nä, hurså?" Och så fick jag nån fin komplimang och så önskade han mig trevlig kväll och traska vidare.
Visst är det snällt. Men jag funderar lite på av vilken anledning detta sker. Jag chansar på numero 3. Även ifall 2:an hade varit lite festlig, kanske har en look-a-like liksom, hur häftigt vore inte det..!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: