boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Smatter smatter.

Kategori: Livet

Idag har jag traskat i regn. Traskat långt i regn. Väldigt långt. Jag började på Signalgatan. Då duggade det bara lite lätt. Vid Säveskolan började det spöregna. Det blev en riktig sport att hoppa över vattenpölar och hålla i kapuschongen. Paraplyet fick arbeta i cirka två sekunder innan det vände sig ut och in i blåsten och blev otjäneligt. Väl hemma hos mamma (en av turens två anledningar) var jag totalt jävla dyngsur men grymt nöjd med min strapats. Fick kaffe och nybakade scones med ost och marmelad, torra strumpor och en fleecetröja (jag vet jag vet, ett modebrott eller vad det nu kallas, men fasen så varmt..och den är röd iallafall...).

Den andra anledningen till denna lilla gångtur var att jag skulle kolla en lägenhet. Efter min förra bostadstitt var jag mindre entusiastisk och hade inga förväntningar alls. Vad som låter bra i en annons kan suga på plats. Därför blev jag väldigt positivt överraskad när jag traskade in i världens fräschaste, mysigaste tvåa i ett litet gårdshus. Underbart. 4450, el, värme och vatten ingick och jättefint möblerat. Hon skulle bara fixa kontrakt i veckan som jag ska skriva på, sen flyttar jag in första december. Jag är supernöjd med denna dag. Glad och nöjd.

Kommentarer

  • josie säger:

    nämen åh!! grattis! vart ligger denna lägenhet? och hur länge får du bo kvar? gud vad roligt för dig!!

    2008-10-27 | 11:05:48

Kommentera inlägget här: