boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Ställ upp till tjänstgöring.

Kategori: Livet

Denna vecka ska jag åka ut till mormor och rensa de sista garderoberna. I två år (om inte mer?) har jag hört om de där utrymmena. De sista två av hennes tolv garderober. Hon har tjatat o gnatat om dessa och det har i sin tur lett till en visst typ av skuldkänslor, att jag inte kunnat ödsla bort en ledig helg för att fixa klart detta, så hon kunde få ro i sin själ. Det roliga är att hon tror hon skulle känna lättnad, men den kommer inte att infinna sig. För är garderoberna klara är det sen nånting annat som ska fixas. Vi har ju vinden, skjulen blaha blahib. Men, på torsdag åker jag och gör min plikt som det trogna barnbarn jag är och fixar till detta, så kanske iallafall jag lyckas känna nån typ av lugn.

Jag sitter för övrigt helt nerkörd i Människohamn med Ajvide. Jag sträckläser. Så bra. Så bra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: