boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Tisdagsdikt.

Kategori: Livet

Jag vill inte att Malin ska åka till Sthlm i helgen, för då har jag ingen att vara med. Så jag skrev en smördikt till henne, jäättefin:

Mysiga, Muskliga Malin Mandelspån,
ska du lämna din kompis Igga att se ut som ett fån?
När jag sitter på lillebror för mig själv o öl pimpla,
att stanna på Gotland och gå ut är väl ändå det simpla?!
Jag överlycklig bli om du ville göra mig denna ära,
att va jätteglad, smilig och road jag på skulle svära.
Lämna mig inte att gråta sönder veckans enda lördagskväll,
snyftar så högt att grannarna springer upp o ger mig skäll.
Vi måste umgås så vi kan fota till vår bilddagbok,
det tuffaste vore ju om vi kunde åka ner på stan i ett lok.
Nu börjar denna dikt glida ut i trams och noll,
leker du inte med mig på lördag kommer jag muteras till ett troll.


Gud så bra jag är. Höff.

Kommentarer

  • josie säger:

    åh vilken fin dikt.. men jag vill ju att malin ska åka till sthlm :D så jag kontrar med:

    Malin min allra finaste Fnö

    kom till Stockholm eller dö!



    kanske inte lika smörig men ack så effektiv får jag hoppas :D

    2008-10-22 | 10:40:18

Kommentera inlägget här: