boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Redovisning på cykellyse.

Kategori: Livet

Att cykla i mörker utan lyse ger 500 spänn i böter. Jag brukade cykla i mörker jätteofta förut utan att träffa på en enda polis. Men bara för att min pappa satt griller i huvet på mig om att man måste ha lyse annars kommer herr konstapel och slår dig på fingrarna med batongen (ho ho låter nästan nasty) så vägrar jag nuförtiden bika utan lyse, vilket innebär att jag oftast går med cykeln, vilket känns fånigt, när man kan cykla liksom. Jag har tänkt köpa ljus  till min Rex, men det har liksom aldrig blivit av. Men häromdan hittade jag ett gammalt lyse hemma hos mamma, utan fasthållnings-anordning tyvärr. 
Jag hade först i tankarna att man kanske kunde binda fast det på nått vis men med en nogrann genomgång av min lägenhet i jakt på nånting sådant kunde jag klargöra att den idén kunde skrotas. Jag försökte med tejp (man kan tejpa allt! har jag hört är ett gammalt motto) men det funkade inte riktigt heller..när det regnar.
Så nu, när jag ska ut i mörkret hoppar jag upp på min rostiga gamla järnhäst (medeltidsveckans dåligaste skämt) sitter jag faktiskt och håller i mitt lyse. För det finns väl ingen lag på att man måste ha det fastmonterat? Jag syns ju iallafall. Det är väl huvudsaken.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: