boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Vill ha ett hem.

Kategori: Livet

Jag förstår mig inte riktigt på alla som flyttar omkring i sunkiga andra hands-lägenheter och trivs med det. Trivs. Jag får panik. Just nu har jag det jättebra, har mina egna personliga grejer här så jag känner mig nästan som hemma här i Olofs lägenhet.
Men den jag tittade på igår... Om jag säger så här: Sommarstuga goes farmors gamla lampa goes tacky 90-tals svenskhem med stora äpplen på gardinerna och bonader på väggarna med tragiska ordspråk. Och nej, jag får inte ta dit några egna möbler. Och jag får inte göra ditt och jag får inte göra datt. Skulle aldrig palla o bo där. För det första skulle jag må psykiskt dåligt av att gå omkring att se all denna skit, och för det andra så skulle jag hela tiden tro att de (uthyrningsparet) varje lördagskväll åkte till lägenheten när det blivit mörkt, ställde sig utanför och fönstregluttade (den ligger på bottenplan, men de skulle bergis avancera med stege om det var så att vi snackade tre våningar, bergis) för att se att jag inte ändrat på nått och att jag inte hade folk där inne som kunde förstöra deras dyrbara plastmatta. Verkar jag bitter? Jag är trött på o flytta runt. Jag vill ha min lägenhet. Med mina grejer. Där jag känner mig hemma hemma hemma. Men det kommer väl. Jag är bara trött på att leta... Så, nån som vet en lägenhet som står o väntar på mig? Give me!

 

Get the feeling...
Jag dör hellre.