boxbeat

living in the cream of the mainstream.

På tal om kärlek.

Kategori: Livet

Nånting jag kommer sakna att delta i som går av stapeln i helgen, är KlubbKaka. Det är woodstock-tema för tusan! Det kommer vara så mycket folk. Till och med Verran o Dennis som aldrig varit med förut ska dit. Men det finns alltid en anledning till allting. Ibland måste man missa vissa saker för o ha roligare nästa gång osv osv. (intalar jag mig själv iallafall). Men så fort jag tänker på att jag missar denna skojiga tillställning tänker jag på vart jag kommer vara istället och då gör det inte lika mycket.

Nya jobbet. Vero Moda. Hur underbart som helst. Skön stämmning. Underbara människor att jobba med. Mycket skönare kunder. Inte längre några gamla tanter att hjälpa med mamelucker och gördlar. Nog för att de då och då kommer in och tar sig en sväng, men det är i stort sett allt de gör. Kollar rean. Sen kilar de ut illa kvikt.
Det som däremot känns lite ångestframkallande (vilket det absolut egentligen inte borde göra, borde vara en lättnad) är att man absolut måste ha Vero Moda-aktuella kläder. Jag vill ha vad jag vill ha! Förut kunde jag ju ha vad som helst i min garderob, nu känns ingenting lockande. Känner nu att jag absolut måste rensa nu! Ska jag nog passa på att göra innan jag flyttar härifrån, så har jag det gjort. Det blir ju en liten tankeställare eftersom garderoberna här är små (men ändå inte för små) och det är knök, verkligen knökfullt. Men det är så svårt. Skulle behöva nån som satt bredvid min svarta sopsäck och hejade på. " Heja heja Lotta. Den där behöver du inte. Kasta kasta kasta! "

Nu ska jag äta frulle, färga håret och sen sticka iväg till jobbet.
(Ett helt inlägg utan att klaga över min jädra, elaka förkylning, guldstjärna till mig.)