boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Learning to live.

Kategori: Livet

Min helg. Lördagen bestod av enformigt arbete. Varför känns alltid lördagar som lördagar när man jobbar. Man står o tänker: "Alla andra är lediga. Det är bara jag som jobbar." 
Speciellt när det inte är mycket folk och man känner sig överflödig som den enda personalen i butiken...
Halv fem slutade jag och ilade hem för lite iordninggörande inför tjejfesten som utspelade sig bakom Marco Polo hemma hos Jullan. Tiden flög förbi och klockan hann bli rätt mycket innan vi fick skjuts av Maddes Kiffe ner till Munken. Kön var lång och vi kom in vid 1-tiden. Dansade, dansade (tyvärr till techno. spya.) Fick skjuts hem av Lees pojkvän och kom i säng relativt nykter. Vaknade pigg imorse och städade, fixade, myste och åkte sedan på en liten shoppingrunda med mama och papa. Pappa envisades med att betala all min mat och min kaffebryggare.
Beställde en DVD/Video också (I know, it's so 90's). Hitta en för 1000 på netonnet, tyckte jag var rimligt o bra!

Åh. Jag kände mig så jädrans tuff idag. Scenario : Vi går i gallerian efter shopping på  Coop. Plötsligt kommer massor av småkillar på cyklar, plingar och skrålar för o ila förbi alla människor rakt igenom gallerian. Alla sex håller på att köra på en barnvagn som en tant sitter o vaktar på en bänk. När vi kommer ut håller killarna på o roterar med sina cyklar och ser ut som de ska in igen så fort alla vi som skulle ut hade tatt oss genom dörrarna. BHA! Jag blev så förbannad! Så jag fräste åt dem att de kunde väl för fan hålla sig utanför, de höll ju för fan på o cykla på en barnvagn där inne. Det är så jävla korkat! sa jag. Några killar var redan på väg in igen, men två stycken hörde jag sa "Ska vi strunta i det?" och den andra höll med och de cyklade runt istället. Skönt att man gjort nån påverkan idag. Det gjorde min dag. Skönt o få skälla lite. Liknade mig som när hon i Stekta gröna tomater kände sig som Rowanda (visst hette hon så?!) och körde på bilen som stod i vägen på parkeringen.


Aja. Nu har jag iallafall en kaffebryggare. Och en gardinstång. Med gardiner på. Ni skulle se så mysigt det är!

Bye bye my friends.