boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Scan.

Kategori: Livet

Jag är inne i ett mission att scanna min dator på virus - gratis. Två scanningar har jag gått på och sedan fått ett "för att vi ska kunna ta bort dina virus måste du installera dittan och dattan och betala femtielva miljoner kronor för att sponsra vårt usla, lilla företag." Bäh. Jag vet ju att det finns gratisgrejer, men det tar bara lite tid att hitta dem. Man måste tydligen läsa det finstilta för att veta hur allting egentligen fungerar...något som måste påstås att jag inte är alltför haj på.
Iallafall var jag ganska säker på att det skulle finnas en liten, liten lapp hos mamma med en bra länk på. Den letade jag efter. Var hundra procent säker på vart den befann sig, men tydligen har vi lagt den på ett bättre, säkrare ställe. Hm. Dock hittade jag massa andra roliga saker. Som mitt gamla pass, när jag hade gigantiska 90-tals brillor och blommigt hårband. Och en utvärdering från engelskan i 7:an :
 "Vad tycker du att jag kan ändra på så att lektionen ska bli mer lärorik?"
 "de e väl bra som de e. typ."
När man var tretton förstod man inte riktigt att svenska språket innehåller fler ord än tio.
Min önskelista julen 2004 fanns också. På den tiden önskade jag mig en bil, ett gamecube och en tid hos frissan (tydligen inte skrivet med tanken på att önskningen inte innefattade att någon faktiskt skulle betala för den).

Nu har jag iallafall hittat en till scan. Så nu har jag väntat..väntat..väntat. Vilken tid det tar. Så mycket filer man har på datorn. Dumt.
I min väntas tider har jag också lyckats trycka i mig en hel förpackning toffifee. Uak. Mår illa, har ont i magen och tänker aldrig ens se åt den där äckelbruna lilla papplådan (som dessutom har världens uslaste reklam).

Nu är det chuck och ett glas citronvatten - huskur a la malin.
Häpp.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: