boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Slingor, semlor, snö. Nu kan vintern dö.

Kategori: Livet

På begäran kommer det senare idag ett fotobevis på mitt lilla experiment.
Just nu sitter jag hemma hos mamma och väntar på att det ska sluta snöa. Vilket inte ser alltför ljust ut om man checkar in listan över väderhändelser på ön.
Till råga på allt så fick jag för mig att ta på mig min skinnjacka idag också, istället för en varm, stor vinterjacka. Ska man klassa det som världens otur? Eller bara dumdristighet, med tanke på att jag faktiskt någonstans långt in i hjärnkontoret känner igen att någon jäkel på vädret imorse använde orden "snö", "Gotland" och "torsdag" i en och samma mening. Förnekelse kallas nog det.
Iallafall traskade jag iväg ner på stan, köpte usb-minne (killen på Claes Ohlson var den snällaste någonsin och erkände framme i kassan att det faktiskt fanns ett billigare alternativ än det jag valt. Sparade hela 50 kronor...min dagens hjälte!) så jag äntligen kan föra över mina datorgrejer, börja leka tekniskt underverk och omformatera min lilla trögdator.

Sen gick jag in på Coop och köpte semla. Smask. Första för i år. Och den var mäkta god kan jag meddela.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: