boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Tele2nörderi.

Kategori: Livet

Senaste dagarna har mitt antal blogg-besökare förminskats lika mycket som min hastighet på nätet hemma.
Det är en liten fördel-nackdel-grej det här med att behöva vänta en kvart på att facebook ska ladda klart och att msn inte går att ha igång samtidigt som jag gör någonting annat.

Nackdelen är förstås helt självklar. Vem blir inte totalt jäkla irriterad på när någon klämmer ur sig "Jo du, jag har lagt upp nya bilder på face. Taggat dig på en del." och tele2s trådlösa snigel inte vill att jag ska vara med och leka eftersom jag tydligen överanvänt min nät-storlek (vilket dum som jag är inte ens hade någon aning om vad det var och hur mycket jag hade). Detta lilla dilemma är väl även ett bevis på vilken fb-tönt man är. Men hey - vem är inte det nuförtiden?

Fördelen med detta lilla problem är att jag inte sitter vid datorn så mycket. Spenderar tid på annat. Som att verkligen umgås med mina vänner istället för att bara sitta på msn och snacka skit. Och så känner jag mig lite vuxen (snål) när jag vägrar betala 99 kronor mer för att få upp min hastighet igen. De där tele2-nördarna ska fan inte få mina pengar! MUHA!
 ......eller så orkar jag bara inte sitta i deras telefonkö vid kundtjänsten, tar ju minst en halvtimme.
I vilket fall som så står jag ut.

Så håll ut - ni som faktiskt tycker min blogg är någonting trevligt att kolla in - det blir ordning på torpet ganska snart.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: