boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Ring ring.

Kategori: Livet

Återigen har jag råkat på ett mystiskt telefonsamtal genom jobbet. Denna gång skulle jag ringa till transportfirman och be dem komma hämta min kartong.
Tydligen sköts allt detta centralt från Jönköping. Så en go och glad kille svarade när jag ringde. Jag beskrev mitt ärende och som vanligt förväntade man sig ett relativt proffessionellt och alldagligt svar. Men...

- Du...har du inte hört det senaste nya?
- Äh..nää..?
- Igår blev ju Obama president. Så vi har lagt över all service till västvärlden. Gotland ägs numera av USA.
En kort paus.
- Haha. Näe.. Vad du bråkar med mig!
- Men jag kan fixa det den här gången, för att vara snäll.
- Tack, så gulligt av dig.


Sen bad han om adress och telefonnummer till butiken, vilket jag snällt meddelade.
Efter det frågade han om mitt namn.

- Lotta.
-...och hemnummer?
- Va.eh...till butiken? Det har du väl fått?!
- Nä.....till dig.

Tystnad.
 Efter det började jag gapskratta.
Sen påpekade han att det var lillördag i Jönköping idag och därför kunde ingen hämta paketet förrän imorgon.
Kul kille det där. Tur att man var ganska bra med på noterna, så det inte blev någon sån där härlig Robinson-Emma/Treblinka-historia (i mild mening).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: