boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Årskrönika 2008.

Kategori: Livet

På begäran - Lottas Årskrönika 2008

Denna lilla årsöversikt är baserad på fynden av bilder. Därmed är vissa månader mer händelserika än andra på grund av hur ofta kameran har fått varit med. Så...



Januari



Första minuterna av nya året. Malin och Jag tillbringade tolvslaget skålandes med öl stående i den lilla dammen vid S:t Hans skolan. Det säger allt.
Sen åkte jag till Sofie i Sthlm där vi lekte "Vem är jag nu?". Här som Christine Meltzer.



Februari



Årets, något försenade, trettondagsfest/Maddes spelkväll.
Josses "nu är jag hemma" - fest. Lite dimmigt. Men glatt.
Veronica fyllde hela 26 år. Ja, det är sant. Lovar.



Mars



Åkte återigen till Soffan i storstan. Här även med Linda och Lena.
Beslutade mig för att renovera mammas sovrum. Blev urtjusigt. Sen.
Klubb Kaka - Schlager. Sebastian fick inte komma in.
Club 54. Vi skaffade oss nya kompisar, Malin och jag.



April



Blev bjuden på fest med Lee, Clara och Verran.
Åkte hiss med dessa tokstollar.



Maj



Använde en hel dag till att fota stora, maffiga moln.
Klubb Kaka - Pensionär. Malin fann sin familj.
Gick på promenad med Josie. Hon var upptagen med att fota en nyckelpiga medans jag fick onda ögat av en konstig tant i stor volangkjol på stranden.
Åkte till Linköping och syster. Gapskrattade åt denna fönblåsta pojk som sparkade boll på gården (som han hämtade i sin blåa IKEA-påse).



Juni



Åkte till mormor med familjen.
Köpte nya skor. Höhö.
Åt mat med Malin som beställde kycklingspett utan kycklingspett. Alltså en gigantisk tallrik potatisklyftor - till samma pris.
Puffe sögs ner i ett stort hål, har inte setts sedan dess.



Juli



Den årliga grillfesten hos familjen Gustafsson. Fjärde året? Underbart. Kaffe med countrou.
Åkte på loppisrunda med Soffan. Hittade min Horniman.
Fick den finaste födelsedagspresenten någonsin. Max.
Hittade en sällsynt Fläckflockel i Botaniska.



Augusti



Gick på en fest där man skulle se grekisk ut. Seb har stora öron.
Malin tvingade iväg mig ut bland medeltidsnissarna. Jag höll ut i en halvtimme, sen sprang jag hem och låste in mig.
Närvarade på morbrors bröllop.



September



Åkte till Sthlm. Träffade konstigt folk. Och bra folk. Sofie är en av de bästa.



Oktober



Återigen lekte vi i storstan. Sofie, jag och Malin. Sistnämnda person blandade ihop orden "stay-ups" och "strap-on". Fråga mig inte i vilket sammanhang.
Engagerade mig i garderobsstädning hos mormodern.



November



Gick på Halloween-fest som Amy.
Lyssnade på underbara Langhorne.
Kalasade på Strövetfest och träffade på dessa glada. Transan :) och Limpan.



December



Flyttade till min nya lägenhet.
Byggde pepparkakshus med syster min.
Julade med familjen.
Jag och Malin bestämde oss för att göra nyår till Vi ser vad som händer. Det blev ruskigt bra.



Så där då.

Kommentarer

  • Malin säger:

    haha vilket underbart inlägg =)

    2009-01-08 | 21:30:43
  • josie säger:

    jag är knappt med nånstans! snyft! I miss you guys :(

    2009-01-14 | 00:42:55
  • Clara säger:

    Wow! Lilla jag fick vara med under din lilla

    årskrönika!

    Hoppas du mår bra!

    Kram

    2009-01-15 | 21:37:19
    Bloggadress: http://claaarab.blogg.se/
  • Sofie säger:

    Det bästa med det året måste vara Malins ihopblandning av strap-on och stay-up... Men du missade vår pool med algblommning!



    Kram tjejen, sakna di å Malin!

    2009-01-20 | 18:03:15

Kommentera inlägget här: