boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Den som är den.

Kategori: Livet

Jag vill ju inte vara den som klagar...men igår var faktiskt stundtals en redig skitdag.
Men jag ska härmed inte vara så negativ utan ska vända allting till någonting bra (så här i efterhand är det faktiskt tillåtet. Hade detta varit igår hade allting fått vara pesten)

1.
NEG - På väg till jobbet börjar det STÖRTregna. Inget vanligt duggregn utan rena rama monsunregnet som nästlade sig in överallt, gjorde mina skor dyngblöta och gav mina byxor en ny fräsig nyans.
POS - Klart det regnade. Men jag fick smälla upp mitt fina, prickiga paraply (dock litet och trasigt). Tänk om jag inte haft med mig något alls!

2.
NEG - Det hade varit strömavbrott på jobbet och hela datorskiten ville inte funka. Ingenting synkade och jag var tvungen att ringa IT-tjänst och sitta i 10 minuter utan att fatta ett dyft av vad han ville att jag skulle göra.
POS - Han snackade iallafall inte norska den här gången. Och efter samtalet så funkade ju faktiskt allting.

3.
NEG - På hemvägen smyger sig ett jobbigt skavsår fram av mina nya skor och gör vägen tio gånger längre än vad den är.
POS - Skorna är ju iallafall fina. Jag går ju hellre en lång väg med snygga skor än en kort väg med fula. HA! (här skulle några Beyonce-moves kommit till pass, men eftersom denna blogg inte är av videoslaget får ni helt enkelt använda er av fantasins magical poweers)

4.
NEG - För att göra promenaden roligare plugar jag i min iPod....som dör efter 2 sekunder.
POS - Jag fick ju lyssna på naturens små underbara ljud...
Nä nu var jag ju sarkastisk.
(omtagning)
POS - Jag skulle ju ha kunnat förlyssna mig på bra musik!
...nä det här går faktiskt inte. Det här ÄR bara negativt.

5.
NEG - För att pina fötterna lite mer gick jag och handlade (för att hela kylskåpet ekade hunger). På vägen därifrån går handtaget på min plastkasse sönder, vilket gör hela embalaget mäkta svårt att forsla med sig.
POS - Jag fick ju iallafall äta. Tänk på barnen i Afrika.

6.
NEG - Väl hemma. Skavsår, trött som fan, trasig kasse och hungrig. Rotar runt i väskan, fickor och alla kassar. Ringer Veronica. Oh yeah. Nycklarna ligger kvar nere på jobbet.
POS - Fick ju ännu en härlig gångtur i det hääärliga uppfriskande regnet!

Så. Nu känner jag mig myycket mer positiv!

Kommentarer

  • MÖÖLIN säger:

    Jag vet en positiv sak om din ipod krash:D. att gå med hörlurar kan faktiskt ge hörselskador, så genom att din ipod dog så minskade din risk att få hörselskador med.. njaaa va ska vi dra till med 50% kanske.

    2009-06-13 | 11:32:26

Kommentera inlägget här: