boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Häpp och hoj! Vilket stoj!

Kategori: Livet


Ombyggnadsrea på jobbet. Folk har varit som galna. Slängt iväg sina pengar som om vi hotade dem till livet.
Stod i kassan mellan tio och två och efter det irrade jag omkring, trängdes med alla köpgalna små filurer och med hopp om att stå till tjänst på något vis utan att bli nertrampad.
Så jag är totalt slut i kroppen. Om jag fick önska mig något just nu skulle det vara en massage. Eller en öl.

Men nu sitter jag iallafall med en stor kopp varm choklad i den röda soffan och kikar på simpsons. Duger fint det med.
Dock råkade jag tappa ner en halv burk svartpeppar i min choklad-kastrull, så det smakar en aningen kryddstarkt. Men äsch, kan man ha chili i kan man väl få smaksätta med andra kryddor också. Nästa gång blir det gurkmeja. Eller muskotnöt. Ett lagerblad kanske?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: