boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Mobilnoja.

Kategori: Livet

Är man totalt utseendefixerad (eller hur man kan uttrycka sig i detta sammanhang) om man vägrar synas med en knallrosa mobil? Jag tar absolut aldrig fram den på offentliga platser och fasar för den dag då jag blivit så van vid dess färg att jag ändå fläker upp den. Lider verkligen av detta. Jag har till och med funderat på att klä in den i gaffatejp eller eventuellt måla den i tippex, men inget av dessa alternativ har tydligen funkat i tidigare experiment så det är väl ingen större idé att utöva dem på min lilla skitmobil.

Jag får väl bara stå ut med att det här är smällar man får ta när man först massakerar sin finaste fina mobil genom att spilla öl på den, tappar sin andra i snö och därmed måste sno tillbaka sin tredje, färgglada (som kändes jättehäftig för tre år sen) av mor min. Jag är så sugen på att köpa en ny. Men försöker pina mig själv. Jag är så totalt kass på att handskas varsamt med tekniska prylar. Bortsett från alla mina kvaddade mobiler har jag även spräckt en kameras skärm minst tre gånger och fasar för att jag ska råka välta datorn i golvet. Klant-rumpa.
Så jag tänker så här - om jag pinar mig själv tillräckligt länge med denna skära telefon kommer jag sen, när köpet av en ny lur blir av, vara mycket mer varsam med den. Det borde väl funka? Typ.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: