boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Lördagsgung.

Kategori: Livet

Sådär ja. Nu har man avverkat ännu en festeri festera-helg. Och fin blev den också minsann.
Åt världens godaste kaka ihopslängd av Verran. Drack bål. Fick träffa fina Julia. Underbara Johanna. Dansade av mig lite till goa, gamla, glada studentlåtar a la Gigi D'Agostino (tacka vet jag folk som kan spela lite anständig musik....) och bjöds på efterfest med chili con carne och barkbåtar. Dock däckade värden i soffan, lämnade mig och resterande efterfestfolk (en person) till att käka upp chokladbollarna och ställa in osten. Sen traskade jag hem, drack min resorb och somnade. Och så pass nykter var jag iallafall att jag hängde upp min klänning på en galge, såg jag i morse. Så jag mår prima ballerina idag när jag sitter här, pimplar kaffe och kollar igenom de fåtal bilder jag trots allt kom ihåg att knäppa under småtimmarna.




Och NU är det mindre än en vecka kvar tills lilla, söta Josefin står på gotländsk mark igen. Jag har redan planerat att tillfälligt placera mig i mitt gamla barndomshäng på irisdalsgatan. Flytta över min tandborste, kaffekopp och blommiga snuttefilt. Ställa tofflorna vid bakdörren och parkera gamla Rex i cykelstället bredvid fröken blå Kronan. Det blir underbart. Helt underbart!

Dagen består av lite småstök sen traska iväg till madre de mia. Om jag inte skulle få nån akut-bakis-sjuka förstås. Men oddsen på det är inte så jättestora.
Nu ska jag käka min dagliga dos makrill i tomatsås och hoppas på att solen kikar fram lite...ser inte så ljust ut där heller.

Over'n'out people i like.

Kommentarer

  • josie säger:

    åh, inte visste jag att du har en blommig snuttefilt!! spännande. Jag längtar tokigt mycket! kan ju inte bli bättre än att ha ett litet harem med sina bästa vänner :D jag måste tyvärr meddela att frökan blå kronan står i pappas förråd :/ men vi kan ju hälsa på Rex ofta ute i cykelstället!

    2009-03-08 | 19:51:38

Kommentera inlägget här: