boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Restless makes less much less.

Kategori: Toner.

Hjälp.
Jag har kommit in i en sån där dum period.
Efter sommaren älskade jag att det plötsligt blev mörkt tidigt, tillåtet att mysa i soffan och kika på tv. Men. Jag har vant mig vid slappet. Det har gått över till rastlöshet. Och denna rastlöshet har yttrat sig i shoppinglusta, småätande och frenetiskt trummande med fingrarna på soffbordet.

Jag handlar allt. Gärna så smått och obetydligt som möjligt. Så det känns som man fått mycket för lite pengar. För det är inte själva grejerna jag är ute efter, utan känslan av att ha handlat nått. Skrämmande men sant. En medbrottsling till onödigt slöseri och värdslig förstörelse, nybliven slav i materialismens dumma klor. Illa illa.

Småätandet är hemskt. Men inte så illa som det låter. Kelloeg's med mjölk, mandariner, mandlar, russin i mängder.
Jag ska sluta med detta. Teckna, städa, springa och umgås med naturen i största allmänhet. Och mina vänner, förstås.
Och leta bra musik. Det var länge sen. Gått omkring med samma dängor på repeat länge nog nu.


blackblack

Kommentarer


Kommentera inlägget här: