boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Livsmål.

Kategori: Filosofi/Flumpulver

Det är skrämmande. Lite stressande. Fast ändå inte. Det är inte mitt liv. och inte det liv jag vill ha, just nu.
Folk som är lika gamla som och yngre än mig poppar ständigt upp under "nyfödda" i tidningen. Mängder av folk jag känner (& känner till) förlovar sig, bygger/köper hus och börjar leva familjeliv. Det är läskigt. Hur kan folk känna sig redo? Jag känner fortfarande för att leka med lego, bubbelbada med hela flaskan badskum och kladda ner hela ansiktet när jag käkar smet. Och det är ju inte speciellt moget?
Kanske är det enbart för att detta är Gotland. Det är mer naturligt att sysselsätta sig med sådanna saker när man bor i en småstad? Mer acceptabelt att ha det som ett livsmål. För ser man i storstäder är det i regel utbildning och karriärs-inriktning som gäller (för att dra alla människor över samma kam). Det skulle kännas jättekonstigt att gifta sig och skaffa barn nu. Det finns ju så mycket annat man vill utforska. Jag vill inte sitta när jag är 40 och gräma mig över att jag aldrig gjorde ditt och datt. Vill resa, se världen och äventyra i alla kategorier som finns!
Men alla är vi ju olika.

Kommentarer

  • puffe säger:

    ""Jag känner fortfarande för att leka med lego, bubbelbada med hela flaskan badskum och kladda ner hela ansiktet när jag käkar smet.""

    -det kan du göra huuuur gammal du än är vännen ;oD och även oavsett om du e singel eller inte.



    man växer aldrig upp. man blir bara äldre.



    myyyysigt det skall bli imorrnkväll. och gott.

    puss puss

    2009-10-15 | 21:04:44
  • malin säger:

    Haha ååh jag älskar dig! du är bara för underbar.

    2009-10-15 | 21:08:24
  • Lotta säger:

    Ääälskar dig med Malin, du är ju den jag kladdar ner mig och skuttar omkring i skogen med :) kanske inte samtidigt..men man vet ju aldirg.



    Jaaa jag vet Puffe, jag tänker alltid leka med lego..och desto större anledning när man får barn! Men jag är mest skrämd över att många andra inte verkar förstå att det funkar så :)

    2009-10-15 | 22:44:05
  • puffe säger:

    vinn på lotteri. köp en byggsats med minilego. slå in dem i julpapper. köp en jultomtedräkt. ställ dej vid österport och dela ut paketen, till dem VUXNA.

    5 spänn på att dem går hem, låser in sej på toan och börjar bygga.

    hihi

    2009-10-16 | 08:31:41

Kommentera inlägget här: