boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Det är höst, banne mig.

Kategori: Livet

 

Fick för mig att baka äppelpaj, eftersom pappa har mängder av sådanna dinglande ute i träden på gården (för övrigt riktiga mastodantäpplen). Sen gick jag iväg till mamma för att bjussa, aldrig roligt att äta själv.

När vi tryckt i oss halva gled jag ner på staden för att träffa upp min kära syster och köpa mig en vinterjacka, en varm en. Har alltid varit en sån som köper ett ytterplagg som är menat för höstbruk och tänker att jag kan klä mig i lager på lager för att hålla värmen istället...och så förfryser jag hela kroppen och går omkring med köldskador långt in i maj.

 

Men, jag hittade ingen jacka....sååå jag köpte mig ett par skor istället. Som faktiskt också är välbehövligt. Ett par rediga vinterkängor! Har insett att eftersom jag kommer bo på en plats där det är enbart uppförsbackar till jobbet, plus kullersten, kan jag inte spatsera omkring i mina vanliga favoriter (förra året var en mardröm...kände mig som en gammal kärring när alla speedade om mig och mina myrsteg..de hann säkert gott och väl både laga till och äta tolvrätters innan jag hade hunnit halvvägs, och halkat tio gånger..). Så nu ska jag väl banne mig inte hamna på ända med mina nya gummisulor!

 

 

Sen gick jag hem i regnet och mös (myste?) med lite te och mackor. Ska lägga mig och läsa lite nu och njuta av drippdroppandet på fönsterrutan.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: