boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Prestera mera mera mera.

Kategori: Livet

Jag är en sån där jobbig själ som helst av allt vill vara störst, bäst och vackrast. Vilket inte alltid är det ultimata sättet att se på livet. Så därför, med vilja att ändra på mig, har jag införskaffat mig "Duktighetsfällan". Eller ändra och ändra, få en ny aspekt på, så man inte försöker prestera och överbevisa sig själv och andra så mycket att man faller sönder och blir motsatsen till allt man vill vara.

Har bara börjat sniffa på första kapitlet i boken men redan lärt mig en hel del. Plus att det är väldigt fascinerande att se andra i texterna, folk man känner som jobbar jobbar jobbar för att hela tiden bevisa att de kan, vill och är något. Sånna som man skulle vilja skänka den här boken, men inte veta hur utan att det blev som ett knytnävslag i ansiktet, för det skulle bli som om jag gav dem anledning att tro de inte var något.

Alla borde läsa sånna här må bra-böcker. Få tänka om. Människan har ju en förmåga att alltid se allting i ett ljus och inte reflektera över att det finns många fler sidor och synsätt av allting. Fastän man inte tror det behöver man alltid hjälp av något slag. Så, det var mitt dagens tips. Voilá! Nu är det helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: