boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Tillbaka till vardagen.

Kategori: Äventyr.

Igår kom jag tillbaka från storstadens äventyr. Hel och oskadd, sånär som på lite trötta symptom vilka ledde till elva timmars sömn - mycket efterlängtat och extremt behövligt!

Efter min och Malins sega fredagskväll fixade vi en heldag inne i stan med Josie. Sen blev det indiskt och kalas. Söndagen blev en Täby-runda och allmänt seghäng till film. Måndagen blev en workshop-dag med massor av kaffe och efter det ett par timmars flygväntan.

En sak är rätt lustig, att man alltid blir lika förundrad när man sätter fötterna på ö-marken igen efter dagar iväg - borta kan absolut vara bra...men gotländsk luft är gotländsk luft. Tusan så frisk den är. Luktar frääscht!
Så på det viset, när man äntligen kommit hem igen, börjat man fundera på hur tusan man ska klara sig att inte bo här? Där man trivs och känner sig trygg.
Men jag har ju redan funnit svaret på den frågan en gång förut: så länge jag får ha med mig min dator, mitt täcke, mina kläder och böcker kan jag nog bo vart som helst. Vänner och familj kan jag ju inte begära medfölje, tyvärr, annars hade jag med all säkhert gjort det. Och luften..får jag väl konsverera i en tub...eller helt enkelt njuta extra mycket av de gånger då jag är och leker ö-livet. Antagligen så att man uppskattar den mer på det viset.
Aja, over'n'out-time. Lyckades tydligen inte återställa mig helt föregående natt med tanke på att jag är dödstrött nu, så sängen blir nästa stopp. Godnatt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: