boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Min flashiga ordlista

Kategori: Livet

Jag vill också vara som Mogi (http://www.youtube.com/watch?v=GohA-UEqauA) och lansera en egen ordlista..
så varsigod - Lotta's häftiga ord hösten 2009

Bukabuka haj haj
-
typ som ett Tja, fast lite mer energiskt. Du ska gärna komma framhoppandes från ett gömställe, flaxa med armarna och skrika det med inlevelse (tänk - grottmänniska). Försök se lite skräckinjagande ut också. BUKA BUKA HAJ HAJ! Kan även användas lite mer vardagligt då gömställen ej finns att tillgå. Då är det okej (men enbart okej) att säga det lite vänare och med lugnare stämma.

Bröl -
användes i avseenden där det liksom inte finns mycket mer att säga. Bröl innefattar "hej, hejdå, fy faaan, uggh, jag mår inte så bra, jag känner mig frustrerad, jag är arg, jag är besviken, jag är glad fast inte riktigt så glad som jag skulle kunna vara". Kan även användas som ett "hjälp" för den som har svårt att visa känslor men ändå vill ha uppmärksamhet (that's why the mooses use it!). Det är ett mycket användbart ord. Innefattar så mycket känsla. Och tänk - så mycket tid man spar på att bara med fyra ynka bokstäver berätta allt!

Smoothie -
skall användas när saker är gott. T ex. "Åh vilken god kaka, den är så smooothie". Kan dock inte användas i stunder då man faktiskt dricker smoothie, för det blir liksom lite kaka på kaka. "Åh vilken god smoothie, den är så smoothie".
Smoothie - Kaka, 6 - 3.

Sen är det nya för i höst att avsluta alla ord med OY. Ungefär "Åh, så smoothoy!" eller "Bukabuka haj hajoy"
Så, nu kan ni min ordlista, så kan ni läsa min blogg, annars lär ni vara helt SCREWED. Eller screwedoj...som man säger.

BUKABUKA HAJ HAJOJ!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: