boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Flyttstart.

Kategori: Livet

Idag ska jag skjutsa lite grejer till pappa.
Ska bli skönt att få börja flytta. Inte för att jag inte gillar huset, här skulle jag kunna bo, OM det inte hade varit för att det inte finns någon direkt egen gård, utan en "allas"-gård. Gränserna finns men det är ingen som bryr sig.
Hej grannen som sitter på vår trädgårdsstol. Hej grannen som står och krattar löv utanför badrumsfönstret. Hej grannen som tar ut utemöbeln på vad jag förstod var vår del av trädgården. Hej grannen hej hej hej.
Nä, jag är en ensamstöring när det gäller sådant : vill ha en egen trädgård, med egna stolar och en egen plats i solen. Vill jag ha umgänge söker jag mig till parker eller uteserveringar.
I min trädgård är det min trädgård.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: