boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Vi campade.

Kategori: Äventyr.

Planerna var storslagna.
Redan i början av sommaren bestämde sig jag och Mikaela för att dra iväg med cyklar, tält, sovsäck och hela tjodarittan. Jättefina planer.
När vi tillslut kom iväg (smärre ostadigt väder i några veckor) spöregnade det. Skulle enligt SMHI sluta vid tio men verkligheten bestämde sig för att tolv vore ett mer anständigt klockslag att täppa igen.
Cyklade fem mil (med alla omvägar kanske till och med närmare sex).
Kom tillslut fram till Kappelshamn skittrötta, men nöjda.
Dags att somna.
Tältet var dyngblött, bestämde sig för att regna på oss och kyla ut oss totalt.
Min näsa var bestämt vitare än klorblekt papper den natten. Inte sov vi heller.
På morgonen bestämde vi oss för att bika hem igen.
Orkade oss lite dryga 2 mil inåt stan, sen råkade pappa av en ren händelse bara så där hoppsan vara ute och köra på landet precis där vi var och hämtade upp oss. Snacka om tur.
Ska jag någonsin campa igen (och det gör jag gärna faktiskt) blir det husvagn banne mig, eller ett större, redigare tält.
(99:- på Rusta bör enbart köpas för inomhusbruk.)




 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: