boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Dagens ämne ( inte så förlegat direkt ) : SNÖ.

Kategori: Äventyr.

 

Jag är faktiskt, hör och häpna, inte en av de som avskyr snön mer än något annat.

Gillar den faktiskt ganska bra. Bortsett från de gånger då:

 

1. jag inte kommer ut genom ytterdörren och måste hoppa ut genom badrumsfönstret

2. jag inte får upp vår dörr in på gården, måste gå runt och kliva genom en meter snö (se nedan) för att komma till dörren.

3. jag halkar tio gånger på en femtio-meters-sträcka med usla skor och blir blöt ända in på underkläderna

 

Men annars så!

 

Men jag skulle lugnt kunna bo någonstans uppe i Norrland.

Glida omkring i maffiga snöväderskläder i bävernylon och lära mig åka skidor...och snowboard, scooter!

Bygga snögubbar och åka pulka.

 

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: