boxbeat

living in the cream of the mainstream.

En doft av semester.

Kategori: Äventyr.

Jag lever kvar på Fårö.
Verran och jag bestämde oss för att ta bussen dit i söndags.
Så klockan 9.35 steg vi på för avfärd med tjugofem andra dedikerade strandare (eller fåröbor).
Det var så underbart.
Solen lekte utan moln, lagom ljumma vindar, havet varmt, strandpingiset gick åt skogen, inga skräniga barnfamiljer som skvätte sand på en (ingen större skillnad på föräldrar och barn), världens bästa sällskap, godaste maten på finaste platsen, roliga skyltar och nakna-"we don't give a damn"-människor (fast hon hade trosorna på sig såg vi sen...men var lite obestämbart i och med att hon satt ner, visade större (och då menar jag större) delen av sin rumpa + hade smärre hud/fett/lite extra som hängde över.

Iallafall så har jag knappt vaknat sedan dess.
Längtar efter semestern och choklad.
Vill åka ut på landet och stänga av telefonen.
Bada i havet, känna lukten av släke och spela minigolf.
Äta glass, kasta pil och cykla längs ensliga stigar.
Åka på loppisrundor, beställa pizza och kasta sten i havet.

Äh, det blir min tur också. 1½ vecka kvar.
Frågan är bara vart någonstans jag ska utöva mina naiva drömmar.

Kommentarer

  • Puffe säger:

    Det var alldeles alldeles underbart och magiskt!

    Allt med den dagen var perfekt och underbar precis som du beskrev den. Kanske kan allt ha att göra med fina Lottasällskapet också ;o)



    Funderar på att ta ett vuxet beslut och börja leta efter sommarstuga på landet...lättare än å hitta hus just nu i detta läget...

    Verran + sommarstuga sommaren 2012 = SUPERSANT!!! hihi

    2010-07-07 | 08:47:51
  • Lotta säger:

    Ja visst var det heeeeeeeeeelt perfekt! Och självklart är en stor del av det magiska det ultimata sällskapet också! :)



    Jag gillar dina vuxna beslut! En liten röd sommarstuga med vita knutar någonstans i Norra Gotlands-skogen :)

    2010-07-07 | 19:06:12

Kommentera inlägget här: