boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Höstbeslut.

Kategori: Livet

Här har man velat fram och tillbaka mellan konst och antropologin.
Äntligen igår bestämt mig för det sistnämnda. Stor anledning till detta är vhs statistik över intagningen.
Av 626 kom 120 in. I min behörighetsgrupp med 108 kom 6 in.
Detta till stor del på grund av regeringens konstiga nya regler som gör det svårare för de äldre att komma in.
Vilket betyder att jag kanske inte skulle kunna komma in nästa år eftersom de dragit tillbaka och slopat beslutet. Så tar jag inte chansen nu, kanske den inte kommer igen (om jag inte pluggar upp hundra ämnen, kirrar mvg i alla, gör om högskoleprovet och ligger med rektorn).
Ångrar jag mig, kan jag ta ett sabbatsår, testa konsten och se om det är något. Det visar sig.
Just nu känns det här helt rätt. Slippa ha ångest över att kreerandet inte kommer igång. Vilket inte gör saken bättre. Ett tomt papper kan vara nog så tragiskt när man har trycket på sig att prestera.
Nu är jag lugn som en filbunke.
Men.
Har precis äntligen fått tag på en lägenhet...men det tack vare att det är en mycket konstintresserad man som vill hyra ut sin vindsvåning till någon som gillar konst, dvs - ska plugga konst. Efter att fem gånger ha konstaterat att jag fortfarande är intresserad känns det nu ganska pinsamt att delge, när jag äntligen fått den, att jag nog trots allt inte kommer studera arty business...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: