boxbeat

living in the cream of the mainstream.

In the land of the bubble, that's were I usually "snubble".

Kategori: Livet

Igårkväll somnade jag efter spontant bubbel-drickande hos Cissi.
Sen vaknade jag inte.
Gick till jobbet i dvala.
Hälsade på några kunder.
Gled omkring i en bubbla och log.
Hade ticks i kinden.
För hundraelfte dagen, vad är dealen med det?
Känns som när man var tre och någon nöp en i ansiktsfettet och jollrade sötsliskeri-komplimanger.
"Naaaj va diu ä sööööjt. Jaaaao diu! Diiuuuuu ä siåååå söjt. Diuuuuudiiuuuudiuuu."
Weeeeeeeeeeell, I know, svarade jag oftast då.
Iallafall.
Efter jobbet gick jag på stan för att hitta en 25-årspresent till Malin.
Stod på Bokia i trekvart och glodde på böcker, fanns så mycket att välja på:
dåliga roliga historier, tvåhundra sidor fakta om hur det känns att vara Tomas Ledin, bildordbok på ryska, hur man uppfostrar barn så de inte blir psykiskt instabila (men antagligen just blir så eftersom föräldern som läser boken blir för psykologiskt insatt och analyserar allt barnet gör och förstör dem, helt säkert), fickbok med punklåtar, hur man blir skitsnygg, sydamerikansk mat, finsk mat, thailändsk mat......(det blev ingen bok)
Köpte mat på coop.
När jag kom hem hade någon ätit upp en av mina bananer och lämnat ett brungult sladderskal kvar.
En halv minut stod jag och glodde fasansfullt ner i kassen med chockat vidöppen mun innan jag insåg att boven i dramat var jag själv som bara varit så sjukt hungrig att jag mosat in hela bananen i munnen en halv meter från kassadisken.
Sen åt jag cashewnötter och på det wokgrönsaker, vet inte om det var en bad combination men sen dess har jag mått ryslig illa och känner för att sova.
Jag kanske är trött?
Mjao.
Godnatt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: