boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Midsommarhelg!

Kategori: Livet

Idag är löning och sannolikheten för lugna gatan på stan idag är rätt bortforslad.
Men jag gillar det här, för alla människor har en förmåga att vara glada när det är dagen före midsommar och pengarna har kommit in på kontot (så underligt).
Imorn ska jag in och arbeta en snabbis, sen ut i vildmarkerna och leta blommor till min krans.
Har aldrig gjort mig en egen sådan till midsommar. Senaste jag bar var den mamma, 1990, knåpade ihop till mig att ha på dagis.
Den var så stor att mitt huvud hela tiden ramlade igenom, men mamma orkade inte fixa till den så hon sa att den var bra. Tror jag av ren envishet försökte hålla styr på den i en timme innan jag fick mjölksyra följt av kramp i armen och kastade den åt helvete.
Så nu jäklar, blomkrans deluxe is on its way to be done! Har fått tips av Malin att undvika blåelden (den enda blomma jag med säkerhet vet finns och som var totalt planerad som bas i min krans). Så med de omnejder med natur som finns kvar efter allt byggande av nya bostäder på varje plätt i stan, blir det väl lite grässtrån och hundloka runt skallen. Men jag är inte den som klagar.
Lovar att bifoga bildbevis när kreationen har nått sin magnifika elegans. Så håll ut mina vänner.

Kommentarer

  • josie säger:

    haha jag har också minnen från när man var liten och hade en fin blomsterkrans på huvet! dock var min inte för stor, men eftersom att blåeld typ är den enda blomma man hittar mängder av så hade jag altid såna i min krans... STICKIGT!!! :( men fint :) får se om jag lyckas göra mig nån krans... hoppas :)

    2010-06-24 | 08:09:32
  • Jim säger:

    Hundloka går säkert bra, men vad du än gör så få inte hjärnsläpp när du travar runt i diket eller på ängen och förväxla den med björnloka ;) Då får Du dig nog en midsommar Du sent glömmer hehe. / Jim.

    2010-06-24 | 11:17:06

Kommentera inlägget här: