boxbeat

living in the cream of the mainstream.

I feel like a fantasywhore with my ranchporch.

Kategori: Livet

Den här dagen känns så där bra som bara en bra dag ska kännas.
Bakisångest är släppt. Solen skiner.
Ryggen är bränd och To Do-listan skriven (till och med hunnit bocka av två saker..!)
Ikväll vankas mat med Cissi, innan det lite städ och sortering (min favoritsysselsättning).
Det absoluta Lotta-yrket skulle få vara att sortera saker. Eller teckna. Eller skriva.
Gärna i en liten villa på landet nära havet, en stor veranda a la westernstyle med trähammock och blommor runt omkring.
Där skulle jag sitta och kreera med en stor halmhatt på huvudet och en vit bomullsklänning (+ förkläde i plast om jag skulle kladda, men det ingår inte riktigt i min drömbild så detta är enbart ren information så att ni inte ska sitta och skratta åt min naivitet...). Barfota, kall is-lemonad i en glaskanna på ett vitt träbord med massiv snickarklädje på tassarna, jordgubbar i en skål och fågelkvitter och sus i träden. Luften frisk och varm, bara en lätt svalkande fläkt, solen skiner och himlen är blå.
Friden är fullständig och ingenting kan störa sinnesstämningen.
Auumm auumm.
Borde böra meditera på detta.



Kommentarer

  • Malin säger:

    Låter helt underbart juuu

    2010-06-14 | 17:01:47
  • Mamma säger:

    Kan jag få bo hos dig då?

    2010-06-15 | 07:24:13
  • Anonym säger:

    Jadå mamma, du kan ligga och läsa i hammocken om du vill :)

    2010-06-15 | 15:29:20

Kommentera inlägget här: