boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Illness and Making Madness.

Kategori: Kreativt.


Nu har jag suttit instängd i några dagar och känt mig segare än segast.
Sjukdomar can go to hell så att säga.
Boken ligger öppnad men har legat uppslagen på samma sida i två dagar.
Det har hänt att jag plockar upp den, kikar lite, funderar över de komplicerade termerna, inser att de komplicerade termerna är för komplicerade för mitt bacill-huvud att ta in och reflektera över, och lägger ner boken igen.
Men för några sekunder känns det ändå skönt, jag har ju ändå försökt liksom.
Och vad är grejen med att plugga om man inte förstår?
Precis. Ingen.
Idag har jag börjat making madness igen. Får se vad det blir av det hela.
Men gillar att lite skapar-glädje masar sig fram i ådrorna, om än väldigt långsamt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: